MENU
Linię kolejową wybudowano w Polkowicach pod koniec XIX wieku, która miała połączenie z pobliską Rudną, była ponad trzy lata po wojnie nieczynna. Uruchomiono ją dopiero w 1948 roku. Stojącą na stacji lokomotywę wyremontował i uruchomił Antoni Zybaczyński. Początkowo do wagonów towarowych doczepiono trzy wagony osobowe i wagon pocztowy. W ten sposób został uruchomiony przewóz do węzłowej stacji Rudna Gwizdanów. W styczniu 1976 roku ruch pociągów został zlikwidowany. W 1996 roku odbyła się ostania podróż sentymentalna, sporadycznie wykorzystywano torowisko do przetaczania wagonów na składowisko złomu, lecz późniejszy transport samochodowy wyparł tę formę przewozu. Po 14 latach odbyłem również podróż z aparatem wydłuż torowiska. Linia kolejowa położona jest pomiędzy garażami a obiektami przemysłowymi, które wielokrotnie zmieniały swe przeznaczenie. Odcinek mojej przygody zaczyna się na wysokości garaży. Odcinek około 50 metrów już nie istnieje, wybudowany sklep POLO oraz parking w sposób naturalny zlikwidowały część torowiska. Za skrzyżowaniem torowisko łagodnie łączy się z istniejącym torowiskiem po którym odbywa się regularny transport rudy miedzi.

Dodał: Zed° - Data: 2010-05-08 20:07:53 - Odsłon: 1475
08 maja 2010


  • /foto/328/328072m.jpg
    2010
  • /foto/328/328074m.jpg
    2010
  • /foto/328/328076m.jpg
    2010
  • /foto/328/328078m.jpg
    2010
  • /foto/328/328080m.jpg
    2010
  • /foto/328/328085m.jpg
    2010
  • /foto/328/328088m.jpg
    2010
  • /foto/333/333580m.jpg
    2010
  • /foto/6128/6128445m.jpg
    2016
  • /foto/8649/8649545m.jpg
    2020
  • /foto/9325/9325349m.jpg
    2021
  • /foto/9325/9325358m.jpg
    2021
  • /foto/9325/9325376m.jpg
    2021
  • /foto/9325/9325395m.jpg
    2021
  • /foto/9325/9325407m.jpg
    2021
  • /foto/9326/9326615m.jpg
    2021
  • /foto/9326/9326616m.jpg
    2021

Zed°

Poprzednie: Torowisko kolejowe Strona Główna Następne: Bank Spółdzielczy