Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
0,000 km
Stacja kolejowa Rokitki
40
6,450
Ładownia kolejowa Duninów (d. stacja)
7
10,372
Przystanek kolejowy Chocianów (d. stacja)
36
15,414
Przystanek kolejowy Jakubowo Lubińskie (dawny)
3
18,740
Przystanek kolejowy Wysoka (Szprotawska) (dawny)
20,711
Przystanek kolejowy Wilkocin (dawny)
9
21,700
Dom nr 9
2
21,800
Przejazd kolejowy (Wilkocin)
1
26,897
Przystanek kolejowy Przemków Miasto (dawny)
7
28,290
Przystanek kolejowy Przemków Odlewnia (dawny)
26
32,375
Przystanek kolejowy Rudziny (dawny)
5
38,370
Stacja kolejowa Niegosławice
26
42,068
Przystanek kolejowy Mycielin (dawny)
46,126
Stacja kolejowa Popęszyce (dawna)
3
49,089
Stacja kolejowa Nowe Miasteczko (dawna)
7
53,464
Przystanek kolejowy Bielice Kożuchowskie (dawny)
5
54,954
Stacja kolejowa Dziadoszyce (dawna)
2
57,101
Przystanek kolejowy Solniki (dawny)
59,800
Posterunek dróżnika
1
61,426
Stacja kolejowa Kożuchów (dawna)
6
 
 
 
 
  ID: 5341015

Linia kolejowa nr 303 Rokitki - Kożuchów



Budowa
1889 -1892
Status
Do rozbiórki
Likwidacja
1991-2005, 2013
 
W 1887 r. Państwo Pruskie rozpoczęto zagęszczanie linii wokół Nowej Soli, mających na celu usprawnienie wywozu produktów z licznych zakładów przemysłowych - drzewnych, włókienniczych, metalowych oraz kopalin (torf, węgiel brunatny) i płodów rolnych. Wybudowano wówczas linię Nowa Sól – Kożuchów – Żagań oraz Kożuchów – Niegosławice – Przemków – Chocianów – Rokitki. W wyniku tych inwestycji połączenia kolejowe otrzymały kolejne miejscowości powiatu nowosolskiego. Najpierw 1 października 1889 r. uruchomiono ...
W 1887 r. Państwo Pruskie rozpoczęto zagęszczanie linii wokół Nowej Soli, mających na celu usprawnienie wywozu produktów z licznych zakładów przemysłowych - drzewnych, włókienniczych, metalowych oraz kopalin (torf, węgiel brunatny) i płodów rolnych. Wybudowano wówczas linię Nowa Sól – Kożuchów – Żagań oraz Kożuchów – Niegosławice – Przemków – Chocianów – Rokitki. W wyniku tych inwestycji połączenia kolejowe otrzymały kolejne miejscowości powiatu nowosolskiego. Najpierw 1 października 1889 r. uruchomiono połączenie Nowa Sól – Ciepielów – Kożuchów. Równo rok później (1 października 1890 r.) otwarto odcinek Kożuchów – Stypułów – Żagań, a 1 grudnia 1891 r. uruchomiono połączenie z Kożuchowa przez Solniki, Dziadoszyce, Nowe Miasteczko do Popęszyc. W dniu 16 maja 1892 roku doprowadzono kolej Popęszyc do Niegosławic. Od strony Rokitek linię kolejową do Niegosławic doprowadzono 1 października 1890 r . Linię obsługiwało przeciętnie 5 par na dobę, z czasem (po 1939 r.) ta ilość zmalała do 3 par krótkich składów (3 do 5 wagonów). Na trasie kursowały też wagony motorowe. Po wojnie linię trasowano na Kożuchów - Niegosławice i Niegosławice - Rokitki (4+4 pary w 1963 roku). W 1986 roku Kożuchów-Niegosławice 3 pary, 2 pary Kożuchów - Nowe Miasteczko, 4 pary Niegosławice - Rokitki, 3 pary Chocianów - Rokitki (-Legnica). Linią kursowały bezpośrednie pociągi do Nowej Soli, Zielonej Góry, Legnicy, Marciszowa przez Złotoryję. Na początku lat 90. pociągi obsługiwały czteroosiowe "ryflaki" prowadzone przez małe spalinowozy. W 1992 roku zamknięto odcinek Niegosławice - Kożuchów, w 1994 odcinek Wilkocin - NIegosławice, 1 stycznia 2000 r. zamknięto przewozy na trasie Chocianów - Przemków Miasto, a ostatnie przewozy z Rokitek do Chocianowa zlikwidowano 1 stycznia 2005 r. Jedynym czynnym odcinkiem jest trasa z Rokitek do bocznicy JW w Duninowie (ostatnio remontowany tor w 2012 r. Tory nie istnieją na odcinku Kożuchów - Niegosławice (2011-2012), Wilkocin - Chocianów (przed 2010 r.), pozostałe odcinki są nieprzejezdne (moose - różne źródła)

Kilometraż stacji (st.), przystanków / ładowni (po./poł), bocznic (bszl.) na linii nr 303. W nawiasie niemiecki kilometraż od Kożuchowa. Stacje węzłowe zaznaczono pogrubieniem, a obiekty nieczynne/nieistniejące kursywą:

- , Rokitki, st., km 0,000 (km 61,40)
- , Duninów, boczn., km 6,450 (km 54,90)
- , Chocianów, st., km 10,372 (km 51,00)
- , Jakubowo Lubińskie, poł., km 15,414 (km 45,90)
- , Wysoka (Szprotawska), po., km 18,74 (km 43,00)
- , Wilkocin, poł., km 20,711 (km 40,60)
- , Przemków Miasto, po., km 26,897 (km 34,50)
- , Przemków Odlewnia, st., km 28,290 (km 33,20)
- granica województwa, km 31,060
- , Rudziny, po., km 32,375 (km 29,00)
- , Niegosławice, st., km 38,370 (km 23,00)
- , Mycielin, po., km 42,068 (km 19,30)
- , Popęszyce, st., km 46,126 (km 15,20)
- , Nowe Miasteczko, st., km 49,089 (km 12,30)
- , Bielice Kożuchowskie, poł., km 53,464 (km 7.90)
- , Dziadoszyce, st., km 54,954 (km 6,40)
- , Solniki, po., 57,101 (km 4,30)
- , Kożuchów, st., km 61,426, (km 0,00)
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1991
    komentarze: 0
    Skład pasażerski z lokomotywą Ty42-87 w Dziadoszycach.
  • Data: 2015-09-26
    komentarze: 1
    Wilkocin, przy przejeździe kolejowym. Po linii nr 303 Rokitki ...

Linia kolejowa nr 303 Rokitki - Kożuchów na innych fotografiach
  • 2013
  • 2013